HAWAJE
17:35
CHICAGO
21:35
SANTIAGO
00:35
DUBLIN
03:35
KRAKÓW
04:35
BANGKOK
10:35
MELBOURNE
14:35
Ogłoszenie niepłatne ustawodawcy Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji zwiazanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania tresci wyswietlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk ogladalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłaczenia cookies za pomoca ustawień swojej przegladarki internetowej. /// Dowiedz się więcej
 
Mapy: | Afryka | Ameryka Pd. | Ameryka Pn. | Antarktyda | Australia | Azja | Europa | Polska
  ¦wiatPodróży.pl » Przewodniki - Przez ¦wiat I » Pakistan
Pakistan

Sławomir Adamczak


Termin podróży: lipiec 1995

Karachi - Lahore - Rawalpindi & Islamabad - Karakorum Highway (Gilgit - Passu - Przełęcz Khunjerab - Karimabad) - Indus Highway (Skardu) - Islamabad - Karachi.

Do Pakistanu dostali¶my się (podróżowali¶my grup± w systemie trampingowym) samolotem rumuńskich linii lotniczych Tarom relacji Warszawa - Bukareszt - Karachi (500 USD w obie strony). Przelot był w miarę przyjemny, je¶li nie liczyć faktu, że w drodze powrotnej czekali¶my w Bukareszcie dwa dni na poł±czenie do Warszawy (przewoĽnik nie gwarantuje noclegu!).



Karachi

Miasto jest niebezpieczne i daje się to odczuć. Trafili¶my akurat na zamieszki i na każdym głównym skrzyżowaniu leżała sterta worków z piaskiem, za którymi czaił się uzbrojony żołnierz. Naszym celem po przylocie do Karachi było jak najszybsze wydostanie się na północ kraju. Ponieważ podróżowanie autobusami nie jest zalecane ze względu na częste napady, głównie w okolicach Hyderabadu, postanowili¶my dostać się do Lahore poci±giem. W Karachi s± dwa główne dworce kolejowe - City Station i Cantonment Station. Bilety do Lahore kupuje się na tym pierwszym, natomiast poci±gi odjeżdżaj± z drugiego. Kupowanie biletów może nastręczyć kłopotów - najlepiej udać się do naczelnika City Station i przeprowadzić z nim osobist± rozmowę.

Ceny taksówek: z lotniska na City Station - 150 RS za 5 osób; z City Station na Cantonment Station - ok. 50 RS.

Ewentualny nocleg: Shah Zhob Hotel na Sabzi Mandi University Road; cena za jednoosobowy pokój wynosi ok. 150 RS; dobre warunki; nie należy pić wody, któr± przynosz± do pokoju w butelkach po wodzie mineralnej - jest to zwykła "kranówa" - łatwo o amebę.

Przejazd do Lahore

Pakistańskie poci±gi maj± 5 klas:

1 - klimatyzowane przedziały z 4 miejscami leż±cymi
2 - klimatyzowane przedziały z miejscami siedz±cymi
3 - 4 miejsca leż±ce bez klimatyzacji
4 - miejsca siedz±ce bez klimatyzacji
5 - tzw. "economy class" - lepiej nie wspominać. Nawet tubylcy wychodz± z niej popielaci.

Bilet do Lahore za przejazd trzeci± klas± kosztował niecałe 400 RS od osoby (z klimatyzacj± ok. 900 RS). Odległo¶ć 1300 kilometrów poci±g pokonał w 24 godziny (powinien w 17). Ponieważ jechali¶my w wagonie bez klimatyzacji, a wentylator został wył±czony po 30 minutach, cał± pozostał± drogę spędzili¶my w koszmarnym upale i przy wilgotno¶ci sięgaj±cej 100%.

¬ródło: TravelBit

TravelBit Tekst pochodzi z ksi±żki
wydanej przez Agencję Travelland
prowadzonej przez
Centrum Globtroterów TravelBit

 warto klikn±ć

1 2 3 4 dalej >>


w Foto
Przewodniki - Przez ¦wiat I
WARTO ZOBACZYĆ

Seszele: archipelag ciszy
NOWE WYSTAWY
PODRÓŻE

PE 1; Kolonialna Lima
kontakt | redakcja | reklama | współpraca | dla prasy | disclaimer
copyright (C) 2003-2013 ¦wiatPodróży.pl