Krakowski rejs dookoła Europy Zachodniaj
| Krzysztof "Pingwin" Jamrozik
|
|
|
S/y Copernicus |
S/y Copernicus – typu Opal III, długość 13,5 m, 9 osób załogi. Jacht jest własnością Yacht Clubu "Stal" z Gdyni. Zbudowany w 1973 r specjalnie do regat dookoła świata, w których zajął wówczas ósme miejsce. Jednostka utrzymana jest przez armatora w doskonałym stanie technicznym i pomimo swojego wieku budzi zachwyt swoją sylwetką rasowego "Ptaka Oceanu".
W ostatnich latach krakowscy żeglarze odbyli na tym jachcie kilka znaczących rejsów, odwiedzając m.in. Wyspy Owcze, Szkocję, Anglię, Norwegię, Danie oraz Archipelag Wysp Alandzkich. Wynikająca z tego znajomość jachtu i jego stanu technicznego zdecydowała o wybraniu tej właśnie jednostki na kolejną krakowską wyprawę.
Należy tutaj również wspomnieć, iż przy organizacji poprzednich rejsów współpraca z armatorem jachtu YC „Stal” układała się bardzo dobrze. Członkowie załóg jak i kapitanowie poszczególnych etapów są mieszkańcami Krakowa. Jacht s/u "Copernicus" został wyczarterowany do wyłącznej dyspozycji krakowskich żeglarzy na okres od 01 czerwca 2006 do 02 września 2006.
Plan rejsu
|
S/y Copernicus w największym fiordzie Europy - Sognefjordzie |
Trasa rejsu została dobrana tak, aby pokazać krakowskim żeglarzom wiele miejsc i regionów Północnej Europy – miejsc, do których nie zaprowadzą zwyczajowe trasy wyjazdów turystycznych czy zawodowych. Jednocześnie w miejscach tych chcemy wzbudzić zainteresowanie Krakowem promując wiedze o naszym mieście jako ciekawym miejscu Europy wartym odwiedzenia i poznania. Chcemy przedstawić Kraków jako kulturalną stolicę Polski – miasto tętniące życiem kulturalnym, pełne zabytków, jako również miejsce życia i pracy wielu ciekawych i znanych ludzi.
Należy również zdać sobie sprawę, iż żeglarstwo jest sportem elitarnym, uprawianym na świecie głównie przez osoby mające znaczący wpływ na życie gospodarcze i polityczne, a zatem dotarcie do tych osób z promocją i reklamą wydaje się bardzo istotne.
Rejs został pomyślany jako wieloetapowy, z myślą o tym, aby uczestniczyło w nim jak najwięcej krakowskich żeglarzy.
Źródło: informacja własna
|