Krakowski rejs dookoła Europy Zachodniaj
| Krzysztof "Pingwin" Jamrozik
|
|
Plan rejsu przedstawia się następuj±co:
• ETAP I – 01. 06. 2006 – 10. 06. 2006
Gdynia – Rönne (wyspa Borholm / Dania) – Malmö (Szwecja) – Cie¶niny Duńskie - Helsingor (Dania) – Aalborg (Dania) - Thyboron (Dania od strony Morza Północnego)
• ETAP II – 10. 06. 2006 – 24. 06. 2006
Thyboron – Stavanger (Norwegia) – Bergen (Norwegia) – Trondheim (Norwegia)
• ETAP III – 24. 06. 2006 – 22. 07. 2006
Trondheim (Norwegia) – Rejkiawik (Islandia) – Wyspy Owcze (Dania) – Orkady (W. Brytania / Szkocja) – Inverness (W. Brytania / Szkocja)
 |
Alandy - spotkanie s/y Copernicus i s/y Mokotów |
• ETAP IV – 22. 07. 2006 – 12. 08. 2006
Inverness (W. Brytania / Szkocja) – Kanał Kaledoński – Belfast (Irlandia Północna) – Dublin (Irlandia) – Wyspy Scilly (W. Brytania) – Wyspa Jersey – St Malo (Francja)
• ETAP V – 12. 08. 2006 – 02. 09. 2006
St Malo (Francja) - Wyspa Jersey (W. Brytania) – Cherbourg (Francja) – Wyspa Wight (Anglia) – Portsmouth (Anglia) – Calais (Francja) – Dover (Anglia) - Ostenda (Belgia) – Amsterdam (Holandia) – Wyspa Helgoland (Niemcy) – Cuxhaven (Niemcy) – Kanał Kiloński – Kilonia (Niemcy) – Rostock (Niemcy) – Gdynia
Oprócz wymienionych powyżej portów odwiedzone zostan± także inne – zapewne w podobnej ilo¶ci, jednak ich wybór będzie każdorazowo zależał od warunków pogodowych na morzu.
Wymiana załóg w punktach etapowych będzie dokonywana przy pomocy wynajętego mikrobusu, który każdorazowo dowiezie now± załogę i zabierze ekipę kończ±c± swój rejs.
Sposoby realizacji celów rejsu
 |
Copernicus w Sognefjordzie |
W odwiedzanych portach jacht będzie cumował w reprezentacyjnych miejscach portów lub marin. W czasie postoju będzie dekorowany flagami, banderami portów i sponsorów rejsu. Obok jachtu wystawiona będzie informacja o rejsie, żeglarzach i ich mie¶cie Krakowie. Wykładane będ± materiały sponsorskie. O wizycie jachtu oraz celu przybycia będ± informowane lokalne media, w miarę możliwo¶ci organizowane będ± spotkania z władzami miast i portów celem promowania Krakowa jako miasta europejskiego z równoczesnym zwróceniem uwagi na sponsorów rejsu. Ponadto przekazywane będ± na bież±co z portów odwiedzanych relacje z przebytej trasy oraz spotkań, celem informowania mediów polskich. Załoga kończ±ca etap, będzie zamieszczać w mediach informacje i zdjęcia z zakończonego etapu.
Ponadto załoga będzie występować wszędzie w jednolitych ubiorach w postaci koszulek z nazw± i barwami miasta Krakowa jak również stosownymi reklamami sponsorów.
Koszty rejsu
Planowany budżet całego przedsięwzięcia to około 120 000,00 zł.
W tej kwocie zawarty jest koszt czarteru jachtu wynosz±cy około 60 000,00 zł (nie znane s± w chwili obecnej koszty doubezpieczenia jachtu na Atlantyk).
Pozostałe koszty to:
Wymiany załóg, paliwo, woda, opłaty portowe, wyżywienie, pomoce nawigacyjne.
¬ródło: informacja własna
|