|
|
|
|
|
|
|
|
Alaska 2003 |
To już jest koniec... 27 sierpnia 2003, samolot Boeing 757-300 linii Northwest Airlines, rejs nr NW 852. O godzinie 19:25 maszyna podnosi się do lotu na międzynarodowym lotnisku Anchorage, aby unie¶ć mnie z Alaski do Detroit, i dalej w stronę domu.
warto klikn±ć
|
|
Sobota, 23 sierpnia. Droga nr 1 faktycznie zasługuje na taki wła¶nie numer i nazwę, przynajmniej z widokowego punktu widzenia! W niecał± godzinę po opuszczeniu Anchorage wjeżdżam w górskie serpentyny wij±ce się w±sk± dolin± wci¶nięt± pomiędzy prastary krystaliczny masyw Talkeetna, a młode góry fałdowe Czugacz.
warto klikn±ć
|
Pi±tek 22 sierpnia. Jadę z Anchorage szos± Seward Highway na wschód, na półwysep Kenai. Tuż po wyjeĽdzie z miasta krajobraz nabiera kształtów i kolorów. Droga biegnie wzdłuż północnego brzegu głęboko wciętej morskiej zatoki Turnagain Arm, która oddziela pasmo gór Czugacz od półwyspu Kenai.
warto klikn±ć
|
Kolory jesiennej tundry s± zachwycaj±co piękne. Mniej więcej 100 km przed Kręgiem Polarnym, po obu stronach drogi Dalton Highway niknie tajga, a w jej miejsce pojawia się kolorowy kobierzec tundry. Wokół nas faluj± wzgórza z granitowymi ostańcami. Jeden z nich przypomina wygl±dem lekko zgięty palec, wskazuj±cy niegdy¶ pilotom drogę w kierunku Fairbanks.
warto klikn±ć
|
Czwartek 21 sierpnia. Jadę na północ, aż do Kręgu Polarnego. Jest to eskapada zajmuj±ca cały dzień pomimo, iż z Fairbanks do Arktycznego Koła jest zaledwie 300 kilometrów. Odludzie, brak technicznego zaplecza i żwirowa droga skutecznie odstrasza podróżnych od zaliczenia jednego z najbardziej zadziwiaj±cych miejsc Alaski.
warto klikn±ć
|
Alaskańczycy kochaj± psy do szaleństwa. Tutaj odbywaj± się dwa z najdłuższych i najtrudniejszych na ¶wiecie zawodów psich zaprzęgów: Iditarod oraz Yukon Quest.
warto klikn±ć
|
|
|
|
|
|
|