ŚwiatPodróży.pl » Podróże » 2007 » Łódź na rowerach

Łódź na rowerach

To już ostatnie spotkanie ze szwedzkimi wspomnieniami "Rowerowej rodziny" z Łodzi. Czas na podsumowanie. A jeśli podsumowywać, to najlepiej słowami uczestników. Dziś głos mają Paulina, Aleksandra, Alicja i Justyna - cztery córki Janusza Bączyńskiego. Nie zabraknie też podziękowań dla tych, którzy umożliwili wyprawę do Mekki europejskich rowerzystów. Mamy nadzieję, że jeszcze nie raz będziemy mieć okazję do opisania na łamach SwiatPodrozy.pl przygód łódzkiej BikeFamily. A tymczasem zapraszamy do lektury!

W słoneczny sobotni poranek 11.09, byliśmy na nogach ok. 8 rano. Toaleta, śniadanie i zwinięcie namiotów, zajęło nam ok. 2 godz. Ruszyliśmy w drogę powrotną do Karlskrony, robiąc po drodze zakupy pieczywa, w sklepie ICA w sąsiadującym z Karlskroną centrum handlowym. Przez LUCKEBY i RAMDALĘ, jechaliśmy w kierunku miasta JAMJO. Kręty i pofałdowany teren, zmusił nas do pokonania kilku solidnych podjazdów. Dziewczynki poradziły sobie jednak bardzo dobrze z doborem przełożeń w rowerach.

Nasza rowerowa wyprawa do Szwecji, rodziła się z dużymi trudnościami. Podczas moich starań o pozyskanie środków na wyprawę, natrafiłem na osoby i firmy które zadrwiły sobie z naszych planów. Naraziło to nas na znaczne koszty, przykrości i podważyło wiarygodność wobec tych osób, które wyprawę wsparły. Czy wypada najpierw deklarować znaczne wsparcie, a potem w tchórzliwy sposób się wycofać??? Odpowiedź pozostawiam czytelnikom, a firm wymieniać nie chcę, bo nie warto. Wyprawa doszła do skutku, bo dążyłem do celu z uporem maniaka, a zawdzięczamy ją życzliwości i pomocy finansowej, grupy przemiłych ludzi. Dzięki nim, przeżyliśmy niezapomniane rowerowe wakacje. Wszystkim którzy nam pomogli, składamy w tym miejscu serdeczne podziękowania.

Miasto dzieli się na dwie części. Na prawobrzeżnej, leżącej na wyspie Wolin, jest stara latarnia morska, port handlowy i promowy oraz dworzec kolejowy. Z portu promowego wypływają promy samochodowe do Danii i Szwecji, oraz statki wycieczkowe do Niemieckich kurortów. Na lewy brzeg, co kilka minut, pływają promy samochodowo-osobowe. Ta część miasta, leżąca na wyspie Uznam, to obszar mieszkalny z siedzibą władz, plażą, licznymi domami wypoczynkowymi i drogą dojazdową do przejścia granicznego z Niemcami.

Już na początku, pojawiły się niemiłe przygody z przewozem rowerów w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wsch. Trzeba je było ustawiać na końcu wagonów, co przy 6 sztukach spowodowało wiele niedogodności, i groziło nawet ich uszkodzeniem. W końcu po rozmowach z dziewczynkami, zdecydowałem, że wysiądziemy w Żyrardowie, i dalszą trasę do stolicy pokonamy na rowerach.

Jesteśmy łódzką, 7 osobową rodziną, której codzienne życie podporządkowane jest potrzebami naszych dzieci. Zainteresowanie sportem, starałem się rozwijać u dziewczynek od najmłodszych lat, mimo że nie było to łatwe z powodu naszych ograniczeń finansowych. Nie miałem jednak wątpliwości, że to doskonały element wychowawczy, edukacyjny i rozwojowy. Jesteśmy dumni z każdego sportowego sukcesu dziewczynek, i pozytywnych wartości związanych z ich aktywnością fizyczną.