ŚwiatPodróży.pl » Podróże » 2006 » Ameryka Łacińska

Ameryka Łacińska

Ostatni dzień naszego touru. Przed świtem zawożą nas, żebyśmy zobaczyli gejzery i wykąpali się w gorącym źródle. Jest tak zimno, że tylko jakieś 2 osoby decydują się rozebrać i wejść do wody. Tak mijają ostatnie chwile w Boliwii. Wkrótce żegnamy się z częścią naszej grupy, wracają oni z powrotem do Uyuni, a my przesiadamy się do busa, który wiezie nas w stronę chilijskiej granicy.

Od paru osób w Carmen słyszeliśmy, że do comunidades na rzece Beni przypływają od czasu do czasu polscy misjonarze. Ojciec Pedro i Mario. Ale akurat są w Rurre. Jaka szkoda - myślimy. W czasie naszej drogi powrotnej w Soraydzie napotkaliśmy na zakotwiczony statek polskich misjonarzy, bez misjonarzy niestety, ale z załogą Caritasu. Tutaj również otrzymaliśmy wiadomość, że naszych rodaków spotkać możemy w Rurre. Od razu więc po przybyciu do Rurre ruszyliśmy w stronę kościoła.

Mieszkańcy Soraydy machają nam z brzegu a my w naszym czułenku płyniemy dalej. Jest 7 rano, możemy więc spokojnie rozłożyć się na pokładzie i rozkoszować przyjemnym powiewem wiatru.

Mkniemy. Nasza łódka przecina mętne lustro wody. Tak sobie właśnie zawsze wyobrażałam Amazonkę, tylko że Beni jest oczywiście dużo węższa. Ale dżungla okalająca jej brzegi, dżungla rozkrzyczana świergotem ptaków, dżungla o błotnistych brzegach, na których wyleguje się niejeden krokodyl... to wszystko robi niesamowite wrażenie. I czego tak naprawdę można chcieć więcej. Piękniejszej, egzotyczniejszej selvy z pędzącą przez nią dziką rzeką nie jestem w stanie sobie wyobrazić. Zresztą, co tam Amazonka, śmieje się Marcin, kto by teraz spływał Amazonką, kiedy na topie jest Beni.

Następnego dnia do drzwi naszego pokoju puka gospodyni hostalu.
- Chicos, jest 8:05, nie jedziecie na wyspę, za pół godziny odpływa łódka?!
No tak, kupiliśmy wczoraj bilety na Isle del Sol, ale oczywiście nie skapnęliśmy się, że między Peru a Boliwia jest godzina różnicy w czasie. Myśleliśmy, że jest dopiero 7.

Wstajemy rano i wsiadamy do busika, który zabiera turystów z każdego hotelu. Myślałem sobie: znowu kupiliśmy tour, może przynajmniej będzie wesoło, bo kogoś ciekawego poznamy. W busiku na to się raczej nie zapowiada. Jedna babka, siedząca obok Oli, w podeszłym wieku, chyba z Peru, modli się trzymając w ręku różaniec. Za mną para Duńczyków pamiętająca chyba II wojnę światową. No to świetnie...