HAWAJE
13:54
CHICAGO
17:54
SANTIAGO
20:54
DUBLIN
23:54
KRAKÓW
00:54
BANGKOK
06:54
MELBOURNE
10:54
Ogłoszenie niepłatne ustawodawcy Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji zwiazanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania tresci wyswietlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk ogladalnoœci czy efektywnoœci publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwoœć skonfigurowania ustawień cookies za pomocš ustawień swojej przeglšdarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwoœć wyłaczenia cookies za pomoca ustawień swojej przegladarki internetowej. /// Dowiedz się więcej
 
Mapy: | Afryka | Ameryka Pd. | Ameryka Pn. | Antarktyda | Australia | Azja | Europa | Polska
  ŚwiatPodróży.pl » OSOTT » 26 OSOTT `2010
26 OSOTT `2010



Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnym dwudziestym szóstym (!) OSOTT czyli Ogólnopolskim Spotkaniu Obieżyświatów, Trampów i Turystów. OSOTT `2010 odbędzie się w dniach 12-14 listopada w Szczyrku. Jest to najstarsza impreza podróżnicza w Polsce, nieprzerwanie organizowana od roku 1985. Ma przy tym szczególny charakter. Nie jest to bowiem typowy festiwal podróżniczy ale spotkanie podróżników oraz tych, którzy marzą o wędrowaniu po świecie.

Wspólne przebywanie w tym samym ośrodku przez prawie 3 dni, oglądanie przeźroczy, wymiana informacji i opinii dają bezcenną możliwość trafienia do świata podróży. Zapraszamy wszystkich podróżujących – i tych indywidualnych i przedstawicieli klubów. OSOTT przydatny jest także dla pracowników agencji turystycznych, szczególnie zajmujących się turystyką trampingowo-przygodową.

Spotkanie odbywa się w ośrodku Orle Gniazdo, który składa się z dwóch części tzn. w standardzie turystycznym (gorszy ale tańszy) oraz hotelowym (lepszy ale droższy). Obie opcje noclegowe znajdują sie w różnych skrzydłach tego samego obiektu. W tym samym obiekcie znajduje sie również sala konferencyjna, jadalnia oraz bar. W ten sposób mozna brac udział w OSOTT nie wychodząc z budynku. Nad całościa czuwa ekipa Travelbit-u oraz … agencja ochrony minitorująca obiekt.


OSOTT ’2010 – PROGRAM

12 . XI . 2010 (piątek)

Recepcja działa od godz. 12:00, od godz. 16:00 obiado-kolacja o 17:00 otwarcie i pokazy przeźroczy

13 . XI . 2010 (sobota)

Cały dzień: Sesja „Geografia podróżowania – OSOTT connecting people” oraz pokazy przeźroczy; o 8:00 śniadanie a w przerwie o 16:00 obiado-kolacja

14 . XI . 2010 (niedziela)

O 08:30 śniadanie a w godzinach 09:30-11:00 sesja końcowa z ogłoszeniem wyników konkursów (plakat fotograficzny i relacja z podróży)

W PROGRAMIE OSOTT `2010 przewidujemy między innymi:

*** „Sesja „Geografia podróżowania – OSOTT connecting people”" *** Pokazy przeźroczy *** Konkurs na najlepszy plakat fotograficzny *** Giełdę książek

Koszt udziału w OSOTT 20010 (na osobę):
Obejmuje zakwaterowanie, pełne wyżywienie, uczestnictwo w imprezie.

- standard domu wczasowego (pokoje 2, 3 lub 4 osobowe) – 250 zł - Standard hotelowy (pokoje 2 osobowe) – 325 zł - Standard hotelowy (pokoje 1 osobowe) – 420 zł

Aby zgłosić udział w OSOTT 2010 prosimy o wypełnienie i wysłanie, droga mailową, KARTY ZGŁOSZENIA (na naszej stronie). Organizatorzy prześlą wtedy potwierdzenie z podaniem konta dla dokonania wpłaty.

Kontakt: e-mail: travelbit@travelbit.pl


OSOTT – INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

I – Sesje „GEOGRAFIA PODRÓŻOWANIA - OSOTT connecting people”
OSOTT ma charakter edukacyjny. Bądźcie więc przygotowani, że znajdą się chętni, którzy będą chcieli uzyskać od Was szczegółowe wiadomości o Waszej podróży. Warto więc zabrać ze sobą notatki, przewodniki, mapy itp.

II – POKAZY PRZEŹROCZY
REGULAMIN POKAZÓW

Przesłane na formularzu pokazy zostaną uwzględnione zgodnie ze zgłoszeniami – program pokazów zostanie podany na tablicy ogłoszeń, a wcześniej przesłany drogą mailową do prezenterów.

Do wyświetlania przeźroczy tradycyjnych przewidujemy wyłącznie rzutnik karuzelowy. Są do niego używane specjalne magazynki. Każdy uczestnik otrzyma w recepcji (za rewersem) 1 magazynek. Prosimy o ułożenie przeźroczy od liczby „1″ (przeźrocza do góry nogami) w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (kolejne przegródki są oznaczane numerami) a następnie zamknięcie pokrywy magazynka. Aby zminimalizować ryzyko zacinania się przeźroczy podczas przesuwania, prosimy o używanie wyłącznie bardzo dobrej jakości ramek – wykluczone są ramki tekturowe i grube produkcji Foton(!). Ze względu na bezpieczeństwo rzutnika nie będziemy akceptować przeźroczy w „niepewnych” ramkach. Dlatego prosimy o nabycie markowych ramek (proponujemy: Reflecta – chyba najtańsze, Kindermann, Rovi itp.) i umieszczenie w nich przeźroczy, które będą prezentowane. Ponieważ dysponujemy ograniczoną liczbą magazynków prosimy zwracać je po zakończeniu pokazu tak aby mogły służyć innym prelegentom.

Pokazy cyfrowe będą realizowane przy pomocy komputera i rzutnika multimedialnego (rozdzielczość HD ready, żarówka o dużej jasności).


NOWOŚĆ

Prelegenci są zobowiązani do wcześniejszego przesyłania pokazów (te które zaplanowano w wersji cyfrowej) – szczegóły podamy w mailu przesłanym do każdego prezentera do wyboru dwie opcje: przesyłka drogą pocztową albo na serwer ftp). Nie będziemy przyjmować pokazów na miejscu. Kolejność przesłania gotowych pokazów będzie jednocześnie warunkowała kolejność pokazu w programie. Folder ze zdjęciami należy podpisać imieniem i nazwiskiem autora oraz nazwą prezentacji taką samą jak w zgłoszeniu (b.ważne!). Nie przewidujemy recenzowania a tym bardziej cenzurowania wcześniej przesłanych pokazów!!!

Wprowadzenie takiego wymagania wynika z konieczności sprawnego „uruchamiania” kolejnych pokazów – z tym były dotąd problemy. Przy dużej liczbie prezentacji taki wymóg staje się niezbędny!!!

Pokaz cyfrowy najprościej można przygotować przez utworzenie foldera z nagranymi zdjęciami w formatach „.jpg” oraz „.png”, które będą w czasie OSOTT-u wyświetlane w programie IrfanView. Ryzyko, że się nie uda jest praktycznie równe ”0”. Należy tylko pamiętać aby kolejne zdjęcia umieszczane w folderze były numerowane cyframi od 001 (proszę nie zaczynać numeracji od 1 ani też od 01).

Sporo osób używa PowerPoint (najpopulaniejszy jest format „ppt”, inne zwykle są mało rozpowszechnione, także PowerPoint 2007). Pamiętajmy jednak, że używanie PowerPoint do pokazów (mimo, że jest popularny) należy uznać za
ostateczność bowiem nie jest to program stworzony do pokazywania fotek, tylko do wykresów, tabelek i innych spraw związanych z marketingiem. Dlatego pokazy w tym programie nie mają uzasadnienia i nie planujemy ich przyjmowania. Z innych uwag – prosimy nie prezentowac przeźroczy pionowych a także pamiętać, że kolory obrazów powinny byc żywe/nasycone. Prosimy także ograniczyć stosowanie efektów specjalnych – wystarczy przenikanie (efekt pokazu diaporamicznego) lub „najazdy”. Tło dla kolejnych fotografii winno być wyłącznie czarne.

Muzykę do pokazu można nagrać osobno w formacie „.mp3″, „.wav”, „.flac” (kolejne utwory prosimy ponumerować od 001) na nośniku na którym będzie folder ze zdjęciami. Można ją także będzie odtwarzać z klasycznych audioCD w odtwarzaczu organizatorów. Na CD powinny znajdowac się tylko te utwory, które chcemy odtwarzac, nagrane w prawidłowej kolejności.

Nie przewidujemy podłączania urządzeń prezenterów – zarówno laptopów jak i odtwarzaczy CD i mp3.

CZAS POKAZU W KAŻDEJ TECHNICE WYNOSI 12 MINUT !!!

Dla pokazów klasycznych maksymalna liczba obrazów winna wynosić 80 (tyle przeźroczy mieści się w magazynku). W przypadku pokazów cyfrowych 120 przeźroczy.

Czas każdego pokazu będzie dokładnie (elektronicznie) kontrolowany. Z tego powodu prosimy o bardzo staranne jego przygotowanie. Nie przewidujemy odstępstw dlatego bardzo prosimy o dostosowanie się do tych wymagań. W takiej sytuacji koniecznym jest wcześniejsze przygotowanie pokazu i „przetrenowanie” jego realizacji !!! Proponujemy komentarz przeźroczy ograniczyć do ogólnych informacji dających pojęcie o charakterze regionu który prezentujemy.

OSOTT-owicze apelują aby prezenterzy rozpoczynali pokazy od specjalnego przeźrocza z mapką omawianego regionu (zaznaczona trasa podróży) i informacjami o czasie trwania podróży i jej koszcie.

Każdy uczestnik OSOTT może prezentować więcej niż jeden pokaz ale w przypadku dużej liczby zgłoszeń, organizatorzy zastrzegają sobie ograniczenie liczby pokazów prezentowanych przez jedną osobę. Chodzi o danie szansy wszystkim OSOTT-owiczom, którzy chcą się podzielić się swoimi wrażeniami.


III – KONKURS FOTOGRAFII

Można przywieźć ze sobą gotowe plakaty (max format 125×90 cm). Można również wykonać je na miejscu – organizatorzy dostarczą duże arkusze papieru (125×90 cm) na których uczestnicy będą mogli naklejać fotografie. W takim przypadku prosimy o przywiezienie fotografii z podklejonymi na rogach kawałkami taśmy dwustronnie klejącej (można także użyć specjalnej masy przeznaczonej do tego celu).

Proponujemy nie więcej niż max. 20 fotografii na plakat. Każdy uczestnik może eksponować do 3 plakatów. Będą one oceniane pod kątem artystycznym (fotoreportaż z podróży) przez uczestników imprezy (przy rejestracji każda osoba otrzyma kartę do głosowania).

Dlatego też prosimy o oznaczanie każdego plakatu tytułem i godłem. W recepcji imprezy prosimy składać zamknięte koperty z podanymi informacjami – kto kryje się pod konkretnym godłem. Wszystkie fotografie będą zwrócone. Fotografie prosimy rozwieszać od godz 12:00 w dniu rozpoczecia OSOTT, na linkach rozwieszonych w holu naprzeciw sali restauracyjnej.

IV – KONKURS NA DZIENNIK/SPRAWODANIE Z PODRÓŻY

Każdy uczestnik może złożyć dzienniki/sprawozdania z dowolnej liczby podróży odbytych w roku w którym odbywa się dany OSOTT a także w roku go poprzedzającym. Będą one oceniane pod kątem zawartości praktycznych informacji, czyli na ile po ich lekturze będzie można zrealizować taką samą podróż. Maksymalna objętość dziennika/sprawozdania – 12 stron maszynopisu A-4 (12 stron po 1800 znaków).

Preferowany układ:

PRZEJAZD – na trasie/ za ile/ ile trwał/ jaki środek komunikacji/ ew. firma/ uwagi, NOCLEGI – nazwa hotelu/ adres/ cena/ uwagi, ZWIEDZANIE – nazwy obiektów/ lokalizacja/ dojazd/ ceny wstępów, uwagi, DODATKOWO – prośba o termin odbytej podróży, kursy walut (najlepiej w stosunku do USD lub Euro), ceny żywności, oraz o inne podstawowe, ważne informacje (np. szczepienia, wizy…).

Najlepiej jeżeli te informacje będą podawane w układzie opis podróży dzień po dniu. Jeżeli jednak uznacie, że opracowana przez Was, inna forma będzie lepsza – zaproponujcie własny układ. Prosimy o nie zamieszczanie informacji opisowych i historycznych, jakie można znaleźć w przewodnikach (chyba, że są to nieznane fakty, albo uznacie, że są na tyle ważne, że trzeba o nich napisać). Najlepsze prace zamieścimy w kolejnym tomie książki „Przez Świat – relacje z podróży globtroterów”. Z tego powodu przesłane prace, w wersji jakiej trafią do nas, winny nie być wcześniej publikowane. Przewidujemy także umieszczenie prac na stronie www.travelbit.pl, a także współpracujących z nami portali (jeżeli nie zgłosicie pisemnych zastrzeżeń w tej sprawie). Z naszej strony nie czynimy przeszkód aby teksty zamieszczone w książce „Przez Świat” były później publikowane przez autorów w innych mediach. Prace prosimy przekazać w recepcji – winny być w formie elektronicznej (dyskietka, CD-R). W konkursie mogą także brać udział osoby nie uczestniczące w spotkaniach OSOTT. Za nadesłane a także opublikowane prace nie są wypłacane honoraria – autorzy najlepszych prac otrzymują nagrody w konkursie.

V – OSOTT-owa GIEŁDA KSIĄŻEK

W czasie OSOTT będzie uruchomiony punkt internetowej księgarni www.bezdroza.com (książki Przez świat, oraz pozycje innych wydawnictw: przewodniki mapy, albumy; także publikacje wydawnictwa Bezdroża). W ofercie księgarni znajduje się ponad 1600 tytułów; część z nich będzie można nabyć na miejscu. Zwracamy uwagę, że sprzedaż odbywać się będzie po cenach takich jak w internecie (ceny konkretnych pozycji można sprawdzić w sieci), a dodatkowo odpadną ceny przesyłki. Będzie również możliwość sprzedaży (lub wymiany) własnych książek i map. W każdym razie warto zabrać nieco więcej gotówki.

Źródło: informacja własna

1


w Foto
OSOTT
WARTO ZOBACZYĆ

Wrocław
NOWE WYSTAWY
PODRÓŻE

WW 6, Wzgórza Alabama
kontakt | redakcja | reklama | współpraca | dla prasy | disclaimer
copyright (C) 2003-2013 ŚwiatPodróży.pl