Na skutek ¶wiatowego kryzysu gospodarczego i upałów sprzedaż złotej biżuterii w Dubaju spadła w lipcu o około 40 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedawcy oferuj±cy wolne od podatku wyroby ze złota w znacznym stopniu zależ± od liczby i zasobno¶ci turystów przybywaj±cych rokrocznie do emiratu.
"Nie ma więcej turystów spaceruj±cych dokoła suku (rynku)" - powiedział sprzedawca ze sklepu ARY Jewellery na starym złotym suku w Dubaju. "Nasza sytuacja jest naprawdę trudna, sprzedaż jest niższa o około 40 procent. Upały i fakt, że tury¶ci nie maj± pieniędzy na podróże dotyka nas bardzo i nie widać oznak poprawy" - dodał.
Prawie 8 milionów turystów odwiedziło emirat, reklamuj±cy się jako Miasto Złota, w zeszłym roku.
Jak na razie nie ma oficjalnych danych dotycz±cych przyjazdów w roku obecnym, ale, według firmy konsultingowej STR Global, wpływy hoteli obniżyły się w maju i czerwcu o 40 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Centrum Wielorakich Zasobów Dubaju (DMCC) oznajmiło że zachęca lokalnych jubilerów do zainteresowania się Chinami jako potencjalnym rynkiem zbytu.