HAWAJE
01:19
CHICAGO
05:19
SANTIAGO
08:19
DUBLIN
11:19
KRAKÓW
12:19
BANGKOK
18:19
MELBOURNE
22:19
Ogłoszenie niepłatne ustawodawcy Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji zwiazanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania tresci wyswietlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk ogladalnoœci czy efektywnoœci publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwoœć skonfigurowania ustawień cookies za pomocš ustawień swojej przeglšdarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwoœć wyłaczenia cookies za pomoca ustawień swojej przegladarki internetowej. /// Dowiedz się więcej
 
Mapy: | Afryka | Ameryka Pd. | Ameryka Pn. | Antarktyda | Australia | Azja | Europa | Polska
  ŚwiatPodróży.pl » Wieści » WzLOTy i upadki branży lotniczej
WzLOTy i upadki branży lotniczej



Zarząd Polskich Linii Lotniczych LOT podjął decyzję o likwidacji swojej spółki Centralwings - poinformował w czwartek rzecznik LOT-u Wojciech Kądziołka. W ostatnim czasie firma świadczyła usługi czarterowe. - Decyzja ta oznacza, że wszystkie operacje wykonywane przez spółkę Nowy Przewoźnik (czyli Centralwings) będzie wykonywał LOT - powiedział. Zaznaczył, że decyzja została podjęta za zgodą rady nadzorczej LOT.




Ostatnie lądowanie Centralwings

- LOT stwierdził, że nie ma sensu utrzymywać tej spółki w ramach jednej grupy kapitałowej. Operacje te powinny być wykonywane tylko przez LOT i taka decyzja została podjęta - podkreślił.

Rzecznik nie udzielił odpowiedzi na pytanie, co stanie się z pracownikami likwidowanej spółki.

W lutym b.r. Piotr Chajderowski został prezesem Centralwings. Poprzedni szef, Tomasz Szymczak, złożył rezygnację z powodów osobistych.

Centralwings powstał w sierpniu 2004 roku, jako tani przewoźnik, wykonujący również loty czarterowe. Z roku na rok spółka przynosiła straty. Pod koniec sierpnia ub.r. ogłosiła program naprawczy. Centralwings m.in. zawiesił wszystkie tanie połączenia i skupił się na oferowaniu jedynie lotów czarterowych.

Przed restrukturyzacją Centralwings zatrudniał ok. 400 osób. Blisko 300 pracowników to personel latający, a 100 - administracja, którą zredukowano do ok. 70 osób.

Kupiec linii ČSA znany będzie do końca września

Cztery podmioty gospodarcze chcą kupić 91,51 proc. akcji państwowych Českých Aaerolinií (ČSA). Wczoraj minął termin zgłaszania się chętnych.

Gotowość zakupu wyraziły: konsorcjum firm Unimex i Travel Service (od 12 lat przeloty czarterowe oraz tania linia Smart Wings, udziały ma Icelandair Group) oraz Odien AV III (właściciel Biura Podróży Čedok), Air France-KLM (działają z ČSA w aliansie SkyTeam ) i Darofan z grupy Aeroflot.

Pierwsza runda to kwalifikacje. O dopuszczeniu do fazy, w której spółki sprawdzone zostaną w procesie due dilligence, zdecyduje ministerstwo finansów Czech. ČSA mogą przejąć tylko przedsiębiorstwa z minimalnie 51-proc. udziałem podmiotów z Unii Europejskiej. Warunku tego na razie nie spełnia Darofan (100 proc. akcji ma Aeroflot, w nim 51 proc. ma państwo rosyjskie), który szuka pospiesznie udziałowca z terenu UE. Warunkiem wstępnym jest utrzymanie działalności głównej - transportu pasażerów i charakteru ČSA jako narodowego przewoźnika. W II rundzie jedynym kryterium wyboru będzie cena. Kupiec linii znany będzie do końca września.

Mają 51 maszyn, w tym 19 airbusów do średnich i dalekich lotów, 20 boeingów 737 na średnie dystanse, 12 turboodrzutowych ATR. W ub. roku zysk przed opodatkowaniem wyniósł 0,5 mld koron (1 CZK = 0,1708 zł).

Fatalne prognozy dla linii lotniczych

Linie lotnicze na świecie stracą w tym roku 4,7 mld dolarów na skutek światowej recesji, która spowodowała spadek popytu na usługi pasażerskie i towarowe - poinformowało we wtorek Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA).

IATA jeszcze w grudniu szacowała wysokość strat przewoźników lotniczych w 2009 roku na 2,5 mld USD.

"Sytuacja branży lotniczej jest obecnie ponura. Na skutek spowolnienia gospodarczego popyt spada znacznie szybciej, niż można było przypuszczać jeszcze klika miesięcy temu" - twierdzi IATA.

Według Zrzeszenia, transport towarowy spadnie w tym roku o 13 proc., a pasażerski - o 5,7 proc.

IATA podwyższyła także szacunkowe starty za 2008 rok - z 8 do 8,5 mld dolarów, z czego połowę przypada na ostatni kwartał.

IATA reprezentuje 230 linii lotniczych, czyli 93 proc. międzynarodowego ruchu lotniczego, z wyjątkiem tanich przewoźników.

Źródło: interia.pl

1


w Foto
Wieści
WARTO ZOBACZYĆ

Włochy: Rzym
NOWE WYSTAWY
PODRÓŻE

@dC 19: Niebiański Spokój
kontakt | redakcja | reklama | współpraca | dla prasy | disclaimer
copyright (C) 2003-2013 ŚwiatPodróży.pl