Przy Krajowej Izbie Gospodarczej powstała Platforma Turystyki, której celem jest koordynacja działań na rzecz rozwoju branży turystycznej. Platforma zajmie się m.in. opracowywaniem propozycji rozwi±zań prawnych i instytucjonalnych oczekiwanych przez instytucje i organizacje działaj±ce na rynku turystycznym.
Platforma jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych: organizacji turystycznych, przedsiębiorców działaj±cych w tej branży, także dla ¶rodowisk akademickich. Chcemy stworzyć takie miejsce, w którym spotka się jak najszersza grupa przedstawicieli ¶rodowiska, by wspólnie wypracować najlepsze dla turystyki rozwi±zania – mówi Andrzej Arendarski Prezes Krajowej Izby Gospodarczej.
Platforma Turystyki, jako reprezentant branży turystycznej, będzie także współdziała z władzami państwowymi i samorz±dowymi na rzecz wdrożenia przygotowywanych rozwi±zań.
Obecnie w ramach Platformy współpracuj± m.in. Polska Izba Turystyki, Polska Agencja Rozwoju Turystyki oraz Polska Organizacji Turystyczna. Najbliższe spotkania będ± po¶więcone diagnozie najbardziej pal±cych problemów branży turystycznej. Na tej podstawie zespoły robocze Platformy zajm± się przygotowywaniem konkretnych propozycji rozwi±zań.
Według danych Instytutu Turystyki, w 2005 r. przyjechało do Polski ok. 15,2 mln turystów. Ich wydatki wyniosły 3,1 mld dolarów. Instytut prognozuje wzrost ruchu turystycznego w skali 5 proc. rocznie do 2007 r.